donderdag 24 september 2020

Bijna herfst.

Het was hoogzomer toen ik mijn laatste bericht schreef hier op mijn blog.                                              

Met een nog een paar laatste zomerse dagen komt het einde van de zomer in zicht en loert de herfst al om het hoekje. Als ik zou moeten kiezen is de zomer toch mijn favoriete seizoen. Lange dagen, het blijft fijn lang licht. We zijn heel veel buiten en genieten van de zon, ijsjes, barbecueën en nog veel meer leuks. Deze zomer was anders dan andere en hebben we rond ons eigen huis heel veel plezier gemaakt en genoten. Eerlijk, ik vond het geweldig! Even pas op de plaats en genieten van de dingen om ons heen. 

De herfst heeft ook zijn charme. Ik geniet van de eerste herfstige buien van de geur die de herfst mee brengt. De mooie kleuren in de natuur. Regen tegen het raam, lekker cosy op de bank met een plaid en een boek. 

In de herfst krijg ik altijd zin om ons huisje extra gezellig te maken. Ik haal het kaarsenplateau weer te voorschijn. De plaids mogen weer op de bank samen met wat extra kussentjes. De kinderen komen met kastanjes ,beukennootjes en eikeltjes naar huis en die mogen dienen als herfstdecoratie. Op zaterdag met de kinderen iets lekkers bakken voor bij de "koffie" in het weekend. 

Sinds dit schooljaar hebben de kinderen een continu rooster en zijn ze alle dagen om 14:15 vrij. Fijn als je nog wat wilt ondernemen in de middag zeker als het straks weer vroeger donker gaat worden. Wel een beetje ongezellig om steeds alleen te lunchen. Soms vergeet ik het zelfs of kom er laat achter dat ik nog niks gegeten heb.

We zijn allemaal bijna voorzien van een herfstgarderobe. De meeste kledingstukken hadden we nog liggen. De kinderen en ik hadden wel een nieuwe winterjas nodig die hebben we inmiddels gevonden. Mijn winterjas was al jaren oud en heb hem al drie keer gerepareerd maar ik kon maar niets anders  vinden wat ik leuk vond. Nu eindelijk één gevonden die ik helemaal tof vind. Geen goedkope maar wel heel leuk! Alleen de jongste heeft nog een paar nieuwe schoenen nodig dus daar gaan we nog naar op zoek. Ik koop altijd minimaal kleding  en dan echt wat nodig is. Met een vestje kunnen we prima shirts met korte mouwen dragen. Kom ik er achter dat we iets te kort hebben dan is het zo bij gekocht. Ik koop niet op voorhand een hele nieuwe kastinhoud voor een nieuw seizoen. Daarmee bespaar je een hoop geld en kun je dan toch af en toe een duurder jas kopen 😊.

Ik ga nu alvast lasagne maken, hoeft het vanavond alleen de oven in! (recept volgt)

Fijne dag.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief