woensdag 17 oktober 2018

Creatief met weinig budget.

Vorige week moest onze auto naar de garage
Er bleek een of andere magneetklep kapot.
De kosten hiervoor zouden ongeveer € 285,00 zijn.
Omdat onze zoon zijn verjaardag feestje vorig weekend vierde was daar ook al extra geld aan uit gegeven.
Om het een klein beetje rechter te trekken probeerde ik afgelopen week zo min mogelijk boodschappen te doen en uit de voorraad te eten....
Normaal heb ik een budget van 70,- per week voor boodschappen.
2 volwassenen 2 kinderen 8 en 5.

Gelukkig viel de rekening van auto lager uit. het bleek € 215,04 in plaat van € 285,00
Dat scheelt toch weer een heel weekbudget.Elke maandag pin normaal gesproken  de € 70,00 voor de week.
Deze keer heb ik het boodschappen budget op onze rekening laten staan en probeerde zo creatief mogelijk de week door te komen.
Maandag geen boodschappen gehaald.we aten macaroni die mijn moeder gemaakt had ze had een bakje aan ons mee gegeven.
Dinsdag en woensdag aten  we hutspot. Wortels had ik al kant en klaar gesneden in de vriezer, nog aardappelen en ui erbij dat had ik voldoende in voorraad.
Ik kocht enkel een pak spekjes van 1,95.
Ik had nog 2,00 in mijn portemonnee dus dat kwam mooi uit.
Ik maakte lekker veel zodat we er de volgende dag ook van konden eten en er in zelfs nog een portie de vriezer in.

Donderdag aten we soep, stokbrood met kruidenboter en komkommer salade ( alles uit voorraad)
Vrijdag Pannenkoeken met appel en geraspte kaas. Had nog geraspte kaas in de vriezer alleen nog bloem gehaald.

Ik bedacht me dat ik nog brood moest halen.Dus verzamelde alle statiegeld flessen en lege kratten bier bij elkaar dat was goed voor € 12.80 aan emballage retour.
Toch weer een voordeel zo'n verjaardag ;-)
Ik haalde 2 volkoren broden, een blik ananas en een kuipje halvarine en 3 koopzegels :-P
Ik kreeg € 9,15 terug. dus mijn portemonnee was weer een beetje gevuld.
Ik bracht bij de AH nog een verkeerd gekochte saus terug en kreeg daar ook weer € 2,20 terug.
Dus had nu € 11,40 in mijn portemonnee.
Ook had ik nog wat lege flessen van de Aldi liggen voor € 1,75.
daar kocht ik een een zak van ander halve kilo appels voor € 1.49 dus kreeg ik weer € 0.25 cent terug.
Ondanks de rekening van de auto kwam er door creatief te zijn alleen maar geld binnen.
Ik bracht nog 2 shirts en een broek retour daarvan kreeg ik nog € 25,88 terug op de rekening gestort.
Als dat nog niet genoeg was bleek ook er ook nog eens 50,00 Coop tegoed bij mijn account bij geschreven.
Ik leverde nog wat oude sieraden in bij de goudbus daar kreeg ik € 27,00 voor.
Dus ben helemaal een blij ei  hahaha.
Nog wat boodschappen voor het weekend en manlief zijn voedingsplan gedaan maar uiteindelijk helemaal NIKS van de rekening gebruikt.
De voorraad begint zo langzamerhand wel aardig te slinken dus moet wel weer worden aangevuld.

Wat geeft dat een tof gevoel als het dan toch allemaal gelukt is!








5 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je het toch zo een beetje hebt kunnen uitzingen! - wist helemaal niet dat de coop zo'n spaar programma had.. handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar welk nut heeft dit? Volgende week moet je meer boodschappen doen (wat deze week al niet is gehaald) en je voorraad moet worden aangevuld. Dan kost dat toch ook weer meer? Ik snap de logica hierin niet. Of was t geld op en krijg je volgende week salaris?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft wel degelijk nut.
      Ik pin voor iedere week 70- boodschappen budget en daar moet ik het mee doen.
      Deze week dus geen 70,- gepind.
      Normaal gesproken zou ik dus voor 2 weken 140,- hebben gepind en nu maar 70,-

      Verwijderen
  3. Het is altijd heerlijk als iets lukt inderdaad! Dat geeft nieuwe energie.

    Nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat goed zeg! Heerlijk als je met weinig toe kan en helemaal gaaf als er zelfs even van alles terugkomt op de rekening

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief