woensdag 22 april 2020

Wij gaven € 200,- meer uit aan boodschappen

In de maand maart gaven wij bijna € 200,- meer uit aan de boodschappen ten opzichten van Februari.
Er blijkt  een geldwurm in mijn portemonnee te wonen die op onverklaarbare wijze geld laat verdwijnen.
Even  zonder gekheid, Gelukkig is een groot deel te verklaren.

Ten eerste kwam ik in de winkel tot de conclusie dat er blijkbaar ongewoon veel gehamsterd was  en de schappen zo goed als leeg waren, de meeste basic merken die ik normaal koop waren niet verkrijgbaar waardoor ik voor een duurder alternatief moest kiezen.
De basic havermout,bloem,gezeefde tomaten,pasta, toiletpapier etc. allemaal niet meer te krijgen of enkel een veel duurder merk.

Ik probeer de supermarkt zo veel als mogelijk te vermijden en daarom  maar 1x per week boodschappen te doen.Dat betekend dus dat ik voor een hele week moet inkopen.
Iets wat ik helemaal niet gewend ben dus het is nog een beetje uit testen hoe het voor ons het beste werkt.
Daardoor loop ik ook veel afgeprijsde producten mis.
Normaal loop ik wel een paar x per week een rondje langs de supermarkten om wat afgeprijsd spul te scoren. Dat scheelt  toch een hoop in mijn portemonnee.

Wat scheelt het een boel nu iedereen thuis is en het lijkt of die magen nauwelijks verzadigd raken.
Er gaat meer brood,ranja,fruit en toiletpapier doorheen dan normaal.
Ook handzeep en vaatwasmiddel gaat een stuk sneller op.

Dus ondanks dat een hoop te verklaren is vond ik € 200,- best een groot verschil.
Totdat  ik ging vergelijken met de rest van de uitgaven bleek dat het eigenlijk wel mee viel als je bekijkt dat alle andere uitgaven een stuk lager waren.
Geen drankjes bij de sportwedstrijden,geen latte terwijl ik wacht bij de zwemles, geen etentjes, de auto staat praktisch alleen voor de deur mooi te wezen en roest nog net niet vast.

Wat ik absoluut niet ga doen is balen dat we € 200 meer hebben uitgegeven aan de boodschappen.
Ik accepteer dat het zo is en realiseer dat we komende tijd gewoon meer budget nodig hebben voor de boodschappen.

Is dit erg? nee helemaal niet,andere uitgaven zijn een stuk minder of vallen weg dus het geld is er gewoon.
Dus vandaar dat ik mijn boodschappen budget heb verhoogd, dat geeft een fijner gevoel dan steeds "te kort" hebben.

Geven jullie nu meer uit aan boodschappen, of juist minder?

7 opmerkingen:

  1. Ik merk wel dat ik net iets meer lekkers koop. Lijkt wel een beetje troost eten. Toch maar wat chocolade en een lekker biertje voot hubbie. Het minder vaak boodschappen doen bevalt wel. We hebben voor een week in huis en zien wel wat we eten per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij was het niet meer in maart, zelfs nog ietsje onder ons gemiddelde maandbedrag. Doordat ik altijd een goede voorraad heb, was het nu niet nodig om duurdere merken te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons is het eigenlijk hetzelfde als anders. Omdat wij in het dorp geen supermarkt hebben doe ik altijd 1 keer in de week boodschappen. Merk wel dat ik soms de kinderen iets extra's geef, omdat ik vind dat ze heel goed met de situatie omgaan en om deze periode ook wat extra gezellig te maken ofzo. Maar goed, een doos waterijsjes kost niet veel en daarmee zijn ze heel blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gaf juist minder uit aan de boodschappen, hebben veel uit de voorraad gegeten, en de diepvries is bijna leeg nu, en kan ontdooid worden. Nu doe ik alle boodschappen een keer per week, normaal ga ik wel 2 of 3 keer. Ook geen benzine verbruikt, kinderen wonen in Belgie en daar kunnen we niet naartoe. heb wel meer geld uitgegeven aan kaarten versturen, bloemen gekocht om bij mensen te brengen, maar toch geld over gehouden afgelopen weken.Riekje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt mij op dat de boodschappen duurder zijn geworden...!W.M.T.

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief