vrijdag 2 februari 2018

Zelf brood bakken

Al meerdere malen deed ik een poging zelf brood te bakken.
Ik weet niet of het aan mijn oventje lag maar het brood lukte nooit echt.
Meestal was het kei hard en helemaal niet luchtig.

Nu ik een nieuwe oven heb wilde ik het weer eens proberen.
Voor de eerste keer was mijn brood goed gelukt!
Niet perfect maar goed genoeg om er lekker van te kunnen eten.
Misschien komt het omdat mijn oven nu een stand heeft speciaal voor brood en je kunt de oven ook instellen voor het rijzen van het deeg.
Waarschijnlijk heeft dat allemaal mee geholpen.
Hoe dan ook ik was blij met het resultaat.
Ik maakte een wit brood om eens mee te beginnen.
Het had een beetje van stokbrood weg.
Ook de kinderen vonden het lekker.



Ik ben van plan dit vaker te gaan doen.
Hoe vaker je het doet hoe beter het gaat denk ik maar.
Manlief eet sinds kort geen brood meer dus het brood gaat ook minder hard op.
Nu vind ik het dus wel bij te houden om zelf te bakken. ;-)


Nu staat er een volkoren brood in de rijs.
Hopelijk gaat het net zo goed als de vorige keer.
Ik ben erg benieuwd.

Bakken jullie ook weleens brood?
Misschien heb je nog tips?

5 opmerkingen:

  1. Ik bak al meer dan 30 jaar zelf ons brood. Ik laat de Kenwood het deeg kneden en bak het brood in een heteluchtoven. Ik kan in mijn heteluchtoven 8 broden terzelfdertijd bakken : 2 baklagen van 4 bakvormen naast elkaar. Na bakken en afkoelen, snijd ik het brood en verpak het in dagporties om te diepvriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik bak sinds enkele maanden ons eigen brood :)... Bevalt me prima, zou niet anders meer willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geprobeerd een mailadres van je te vinden om een blog te sturen naar je met allerlei tips, maar ik kan het nergens vinden. Ik weet niet of je prijs stelt op een link onder je blog, dus verwijder het gerust als je dat niet wilt. In deze blog (http://aad-actief.blogspot.nl/2017/12/broden-bakken-extra-tips.html) heb ik extra tips rondom brood bakken gedeeld, ook staan er 3 links in naar eerdere blogs over het bakken, snijden en bewaren van brood. Misschien heb je er iets aan. Heel veel succes!

      Verwijderen
  3. Wat eet je man als alternatief voor brood tijdens de lunch en het ontbijt?
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bak zelf brood omdat waar wij wonen alleen stokbrood verkrijgbaar is bij de bakkerijen. Ook lekker hoor, maar dat word je (althans ik als Hollandse) na een tijdje wel beu ; ). Maar in Nederderland bakte ik vroeger al regelmatig m'n eigen brood. Nu ben ik ook even in Nederland en kan enorm genieten van het heerlijke bruine Nederlandse brood (en mis toch stiekem wel een beetje het stokbrood... hahaha).

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief