dinsdag 9 februari 2021

Even afwezig

Een hele poos was het stil op mijn blog en instagram.

Ik had weinig inspiratie om te schrijven en ook even geen behoefte om iets te plaatsen. 
De afgelopen weken stonden vooral in het teken van thuisonderwijs.
Ik deed mijn best om de kinderen zo goed mogelijk te begeleiden en ze bij staan waar nodig was.
Zo dankbaar dat ik thuisblijf moeder ben. Dat ik me niet in alle bochten hoef te  wringen en er echt te zijn voor mijn kinderen.
Zonder mij druk te hoeven maken over opvang of mijn eigen werk.
Het is voor de kinderen al stressvol genoeg deze hele situatie.
Niet naar school kunnen, geen vriendjes en vriendinnetjes zien en dan ook nog al het nare nieuws wat echt niet aan ze voorbij gaat.
Als daar bovenop ook nog de stress van ouders komt is de ellende compleet.

De thuis les periode werd afgesloten met een hoop sneeuwpret op zondag.
Sleeën van de heuvels, sneeuwpoppen  maken en uiteraard een zeer fanatiek sneeuwballen gevecht!
Om daarna op te warmen onder een warme douche, comfi outfit aan en warme chocolade melk met slagroom. Want ja dat er hoort bij!

Ik dekte 's avonds alvast de ontbijttafel en zette de brood- en fruit- trommeltjes  al klaar.
De doppers werden alvast gevuld en in de koelkast gezet.
Toch wel weer even wennen.
Ik zet graag de avond er voor alles al klaar scheelt gedoe in de ochtend.

De kinderen gingen op tijd hun mandje in!

Maandag ochtend ging mijn wekker weer. Die had ik toch niet zo gemist.
Ik liep zo zachtjes mogelijk naar beneden, Ik wilde de kinderen niet wakker maken.
Eerst in alle stilte genieten van mijn kopje koffie met een scheut melk.
Dat is echt mijn momentje en ik geniet daar van.

De kinderen komen aangekleed beneden en schuiven aan voor het ontbijt.
Intussen smeer ik hun lunch en vul ik de fruitbakjes.
Tijd om eindelijk weer naar school te gaan.
De rugtassen zitten propvol! Schriften, werkboeken en het geleende Chromebook.
Alles mag weer terug mee naar school.
De jongste valt nog net niet met rugtas en al achterover.
Om het feest compleet te maken gaan we op de slee!

Dan is het stil.....
Heel stil!
Ik moet echt even wennen aan de rust.
De rust waar ik eigenlijk naar snakte voelt ineens heel raar.

Ik doe wat in het huishouden, poets de badkamer en maak de boven verdieping schoon.
Ik verzin wat we gaan eten vanavond en bereid alles al voor.
Ik ga zitten, drink koffie en kijk voor me uit en mis de drukte.
Is het al kwart over twee?



























 



2 opmerkingen:

  1. Haha ik heb precies hetzelfde.... het is altijd weer wennen na een vakantie of lockdown, dat het opeens weer zo stil is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je berichtjes gemist. Fijn om weer wat van je te lezen!
    Idd héél fijn om in deze tijd geen stress te hebben van werkdruk.
    Deze lockdown was voor ons heel speciaal want in de laatste thuis onderwijs week is ons 4e kindje geboren.
    Nu toch wel fijn voor iedereen dat ze weer naar school mogen. Al is het volgende week alweer vakantie..
    Groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief