vrijdag 16 oktober 2020

Herfstvakantie en To good to go geannuleerd.

Vandaag om 14.15 mogen wij de herfstvakantie in luiden. Aan allebei de kinderen merk ik dat ze er aan toe zijn. Even genieten van de rust en geen verplichtingen. Heel lang waren beide kinderen altijd al op tijd wakker. Of ze nu om half 8 in bed lagen of 9 uur ze waren voor half 7 in de ochtend al klaar wakker. Tegenwoordig kunnen ze het al wat langer in hun bedje volhouden. Vreemd genoeg meestal op schooldagen en niet in het weekend. Al moet ik bekennen dat de jongste op zaterdag ochtend om half 9 op het voetbalveld moet staan dus kans op uitslapen heeft hij dan niet. Nu de voetbalwedstrijden voorlopig niet door mogen gaan ben ik benieuwd of hij wel uit gaat slapen. Deze vakantie wil ik zoveel mogelijk thuis doorbrengen. Dus plannen om er op uit te gaan hebben we niet. Misschien een keer een boswandeling maken of iets dergelijks maar daar zal het bij blijven. We gaan een keer iets lekkers bakken, spelletjes doen, film kijken, kinderpeelgoed uitzoeken en verkopen is hier ook altijd een hit in vakanties. 

Meestal probeer ik op donderdag avond 2 Magic boxen van de Jumbo bij To Good To Go te scoren. Bij de Jumbo hier een dorp verderop kun je de boxen al vanaf 8:00  ophalen. Ik vind die tijd echt ideaal. Ik plan dan aan de hand van de inhoud wat we op vrijdag gaan eten en  maak voor de rest van de inhoud en plan en een boodschappen lijstje. Vrijwel elke week zit er ook gebak of cake in. Dat eten we dan op zaterdagavond bij de koffie. Vanochtend bracht ik eerst de kinderen naar school om vervolgens naar de jumbo te rijden om de Magic boxen op te halen. Ik haalde mijn telefoon tevoorschijn om de app te openen blijkt mijn bestelling geannuleerd. Oké, Ik baalde best even maar het is niet anders. Het is natuurlijk alleen maar goed dat de Jumbo  geen overtollig eten meer had want dat de bedoeling, zo min mogelijk voedsel verspillen. Wel jammer dat ik voor niks een ritje had gemaakt en achteraf gezien had ik het al kunnen weten aangezien ze gister avond de bestelling al hadden geannuleerd. Het bedrag van € 9,98 wordt binnen 10 dagen terug op de rekening gestort. Voor vandaag dus over op plan B voor het avondeten. Gelukkig heb ik genoeg op voorraad om wat ik in elkaar te flansen. Er ligt nog broccoli in de koelkast dus het wordt vanavond denk ik een broccoli stamppot met vegetarische spekreepjes.



De melk was op en het toiletpapier bijna dus vloog ik nog even de Lidl  binnen. Daar kocht ik melk, crackers, 2 pakken toiletpapier, geitenkaas en chocolade pinda's. Ik keek nog even of er iets in de verspillings bakken lag maar helaas lag er niets voor ons tussen. We hebben nu nog € 50,00 van het weekbudget over. Ik daag onszelf uit hier zo veel mogelijk van over te houden. Voor morgen staan er pannenkoeken op het menu en zondag eten we leftovers. Dat en de rest van de boodschappen voor het weekend zijn ook in huis dus dat moet een makkie worden.

Daag jij jezelf ook uit om over te houden van je weekbudget?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief