zaterdag 21 december 2019

Hoe ik zoveel mogelijk uit mijn euro's haal #1 Boodschappen

Voor velen is de december maand en dure maand.
De euro's vliegen er vaak doorheen en voor je het weet heb je meer geld uitgegeven dan je voor ogen had.
Vaak gaat in januari de hand weer op de knip.

Ik heb in de loop der jaren op vele manieren geleerd hoe ik het meeste uit mijn euro's haal om geld te besparen.Je kunt je euro toch maar 1 keer uitgeven dan het liefst zo min mogelijk.

De boodschappen
Op de boodschappen valt veel te besparen zeker op producten die je vaak gebruikt.
Ik vergelijk altijd de prijs per kilo/liter, vaak staat op het schapkaartje aangegeven wat de kilo of liter prijs van het product is.
Wij gebruiken bijvoorbeeld veel basmati rijst.Ik kan er voor kiezen steeds een pak van 400 gram te kopen  maar ik kies de voordeelzak van 4,5 kilo.
De kiloprijs van het pak van 400 gram komt  op € 3.73 bij de voordeelzak is de kiloprijs € 1,55
Dat is een behoorlijk verschil van € 2,18 per kilo


Een mooier voorbeeld is de 30+ kaas van Jumbo.
Voor een pak met een inhoud van 190 gram betaal je € 2,35 maar voor slechts € 0,04 cent meer heb je een pak met inhoud van 300 gram Dus voor 110 gram extra kaas betaal je maar € 0,04.
Dat is wel heel snel verdiend en zie je wat het verschil in kiloprijs is?
€ 12,37 per kilo tegen over € 7.97 per kilo !! Dit Scheelt dus € 4,40 per kilo !!! Welke zou jij kiezen?
Nog goedkoper is het het kopen van een stuk kaas en deze met de kaasschaaf schaven. 
Zo zijn er nog tal van producten die je heel makkelijk goedkoper kunt scoren en dus meer uit je euro haalt


Korting stickers

Vaak worden in de supermarkt kort houdbare producten zoals vlees,vis kant en klaar maaltijden, voorgesneden groentes,en zuivel die tegen de datum aanzitten met korting verkocht.
Dat kan veel schelen in je boodschappenbudget.
Bij Ah is dat 35% ,bij Coop 50% bij jumbo kan het zelf oplopen tot 70% korting.
Ik maak daar vaak gebruik van.
Manlief eet vaak tartaar en dit is echt vaak met korting te vinden bij Ah en vaak heb ik dan ook nog persoonlijke bonus korting. Dus dubbele korting dan.
De producten gooi ik in de vriezer of bereid het direct.
Met oud en nieuw gaan we gourmetten en ik verzamel zo het vlees bij elkaar.
Elke keer als ik in de supermarkt kom ligt er wel iets met stickers bij.
In het weekend eten we graag wat luxer dan gaat een sparerib voor € 2,50 of varkenshaas met korting natuurlijk wel mee!
Dat kan heel veel schelen in je boodschappen budget.




Drogisterij producten.

Tandpasta, shampoo, wasmiddel, deodorant deze producten koop ik NOOIT voor de volle prijs.
Er is altijd wel ergens een aanbieding te vinden.
Bij bepaalde producten hebben we hier wel een merkvoorkeur.
Bijvoorbeeld de tandpasta en deodorant.
Laatst vond ik bij Jumbo in de afprijs bak de tandpasta voor de kinderen voor de helft van de prijs wat neer kwam op € 0.75 per tube. Ik heb er 10 ingeslagen dus kunnen we daar voorlopig mee vooruit.

Zo vond ik online met Black friday de favoriete deodorant van manlief  a 1.89 en 1+1 gratis dus € 0.95 per bus. Bij AH betaal je er € 4,39 per stuk voor.
Ik heb er 30 besteld voor € 28,35 even een investering maar daarmee kunnen we heel lang vooruit.
Bij AH zou ik dan € 103,- meer kwijt zijn als ik ze voor de volle prijs zou kopen maar ook daar zijn ze vaak 1+1 gratis.







Zo zie je als je een beetje goed vergelijkt je al veel kunt besparen.
Ik vind het leuk om zo veel mogelijk uit mijn euro's te halen en pas dat op zo veel mogelijk manieren toe.
Zo houden we geld over voor leukere dingen!







1 opmerking:

  1. Axe koop ik altijd bij de action. Ook de aftershave daarvan: 2.79. Bij de etos 7,99.
    Ik koop ook liever grote of kilo pakken van alles dan kleinere. Scheelt echt heel veel.
    Tandpasta koop ik alleen als er 2 halen 1 betalen is. Laatst had ik 4 elmex voor 5 euro. 💕. Je hebt groot gelijk.je geld kan je maar 1 keer uitgeven....

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief