maandag 28 oktober 2019

Maandag: weekmenu, boodschappen en vooruit plannen.

Op maandag neem ik even de tijd om de week door te nemen.
Ik merk nu de kinderen ouder worden de weken steeds voller gepland zitten.
Naast school zit de oudste op dansles, de jongste op voetbal en zwemles.
Dat zijn de standaard dingen die elke week terug komen en er voor zorgen dat alleen de dinsdag en de zondag vrij gepland zijn.
Nog niet te spreken over kinderfeestjes, speelafspraakjes en alle andere dingen die er nog tussendoor komen zoals bezoek aan de tandarts of iets dergelijks.

Om alles op rolletjes te laten lopen zorg ik dat ik de week vooruit plan.
Ik maak en weekmenu, doe de boodschappen en check de kalender voor deze en volgende week op "bijzondere" dingen.
Hebben we een feestje of jarige op de kalander dan plan ik het kopen van het cadeautje ( of kijk bij de voorraad cadeautjes) en zorg dat het al helemaal ingepakt klaar staat.

Aan de hand van de voorraad heb ik vandaag een weekmenu gemaakt en de nodige boodschappen gehaald.

Maandag:
Spinazie, gekookte aardappelen, hamburger , eitjes
Dinsdag :
sperziebonen, gekookte aardappelen, filetlapjes
Woensdag:
Stamppot uit de vriezer met spekjes en kipburger.
Donderdag:
Lasagne
Vrijdag:
Zaterdag:
Ovenfrietjes met stoofvlees, kids met kipfingers
Zondag:
?

Omdat ik weet dat we het heel de week druk hebben rond etenstijd zorg ik dat ik vooruit werk.
vandaag kook ik voor 2 dagen.
Dus extra aardappelen schillen, voor vandaag en morgen, de sperziebonen koken en diepvries spinazie opwarmen. Ik bak de burgers en de filetlapjes.
Dus in 1 klap voor 2 dagen klaar.
Woensdag stamppot uit de vriezer dus enkel opwarmen.
Donderdag lasagne, die moet ik nog maken doe ik overdag zodat we de lansgage na zwemles zo de oven in kunnen schuiven en dan bak ik ook meteen de pannenkoeken voor vrijdag.

Vanochtend ook al de boodschappen in huis gehaald.
Ik deed voor € 41,20 boodschappen inclusief koopzegels en heb hier mee het meeste in huis.
Alleen nog wat vers fruit en brood halen deze week.

Bij de AH zijn het weer hamsterweken en sloeg ook wat tandpasta in.
Wij gebruiken altijd Prodent en deze was nu 1+1 gratis.
Ik koop echt nooit  verzorgingsproducten voor de volle prijs omdat ik weet dat ze vaak in de aanbieding komen. Nu 0,85 per tube betaald.
Ook kocht ik de Campina houdbare melk voor € 0,60 per stuk.
normaal koop ik huismerk maar in dit geval is Campina voordeliger.

Bijzonderheden op de kalender:

Vrijdag helpen op school ( Daarom maak ik donderdag alvast de pannenkoeken voor vrijdag, want ook dansles op vrijdag en dan tijd tekort) 
Zondag hebben we een verjaardag.
Het cadeautje had ik al een hele tijd in huis en deze staat nu mooi ingepakt al klaar.

Ik vind het fijn om aan het begin van de week vooruit te plannen en zo zorgen dat de rest van de week wat soepeler verloopt!
Scheelt een hoop stress en gehaast.

Plannen jullie ook vooruit?

1 opmerking:

  1. Ja, ik maak altijd een weekmenu. Dat is ook beter voor het budget. En als je op het platteland woont ook wel zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief