zondag 25 augustus 2019

To Good To Go Magic Box Jumbo & Bakker

To good to go, de app tegen voedselverspilling.

Mocht je nog niet bekend zijn met To Good To Go, Ik zal je een korte uitleg geven.
Via de App To good To Go kun je voor een klein bedrag eten kopen wat anders zou worden weggegooid.
Verschillende bedrijven bieden de pakketten aan.
Je koopt een zo genaamde Magic Box voor bijvoorbeeld € 4,99 met een productwaarde van € 15,-
Het is altijd een verassing waarmee de box gevuld is.
Het is natuurlijk afhankelijk van wat het bedrijf over heeft

Online had ik er al veel over gezien maar wilde het zelf ook graag eens testen.
Helaas bleken er weinig ondernemers mee te doen hier in de buurt.
Maar dat is intussen veranderd en komen er stiekem aan toch steeds meer ondernemers uit de buurt bij.
Daar ben ik natuurlijk erg blij mee.

Deze week scoorde ik een 1 Magic Box bij Jumbo en 1 van de bakker.
Bij jumbo is het makkelijk om aan een box te komen deze zijn hier in de buurt niet zo gauw uitverkocht.
Zodra de bakker de boxen online zet zijn ze binnen 1 minuut uitverkocht dus je moet echt geluk hebben om er 1 te kunnen scoren.
Deze keer had ik dus geluk en mocht ik bij de bakker een box ophalen.



Bij Jumbo had ik een Box gekocht voor € 4,99 Het had de waarde van ruim € 20,-
De inhoud van de box veel me helemaal niet tegen.
Wel veel producten op de datum van de dag van aankoop, logisch ook want dat is het hele concept anders zou het weggegooid worden
Ik persoonlijk vind dat niet erg en kijk eerlijk gezegd niet zo heel streng naar de houdbaarheid.
En ik ben ook niet bang om producten in de vriezer te mikken.

De inhoud:
Heekfilet mediterraans
gerookte makreel
kalkoen filet blokjes
blauwaderkaas Danablu
gewassen korstkaas Saint Nectaire
Couscous salade
fruitsalade met pittenmix
blauwe bessen kwark.

Het enige wat we echt niet lusten is de blauwaderkaas, daar heb ik de overbuurman blij mee gemaakt zodat het niet alsnog in de prullenbak zou belanden.(tenminste daar ga ik van uit)
De heekfilet heb ik ingevroren, van de gerookte makreel heb ik 2 stuks ingevroren en 1 door de couscous salade gedaan en als lunch gegeten.
Ik maakte nasi waar we de kalkoenblokjes voor gebruikte.
De korstkaas was heerlijk op een cracker met een beetje honing en de pitjes uit de fruitsalade die ook in de box zat.
Bij de lunch hebben de kinderen gesmuld van de fruitsalade en de kwark namen we na het diner.

Het leuke van een magic box is dat je er creatief van gaat koken en ook dingen proeft die je normaal niet zo gauw zou kopen.
Zoals bijvoorbeeld de makreel zou ik zelf nooit gekocht hebben maar vond ik echt erg lekker.




Bij de bakker scoorde ik ook een heel mooi pakket waar we ook erg blij mee waren.
Normaal gesproken koop ik mijn brood in de supermarkt omdat ik het bij de bakker erg duur vind en dat vind mijn budget ook niet zo leuk.
Nu hadden we voor € 4,99 een mooi pakket.

De inhoud:
1 heel wit brood
1 heel meer granen brood
1 heel bruin? brood (weet niet zo goed wat voor soort brood dit is)
5 mega eierkoeken (ik vond ze echt groot en dik )
2 bruine harde broodjes
2 witte harde broodjes.

De broden had ik ingevroren en de helft van de eierkoeken ook.
Met de harde broodjes kun je het beste niet te lang wachten om ze op te eten dan kunnen ze wat zacht worden.
Ik heb dat opgelost door ze een beetje vochtig te maken en 3 minuutjes in de oven op 180 graden te doen.
Zo waren ze weer heerlijk knapperig.
Kun je ook met overgebleven stokbrood of croissantjes doen.



De inhoud van de Magic Box is ontzettend variërend, ben je er dus bewust van dat er ook producten in kunnen zitten die je niet graag eet of helemaal niet lust.
Dat is een risico als je voor een Magic box kiest.


Graag zou ik wat tips met je willen delen hoe je zo efficiënt mogelijk gebruik maakt van de inhoud van de Magic box.

Koop een magic box aan het begin van de week.
Je kunt aan de hand van de inhoud je weekmenu bepalen en aanvullen met je voorraad of eventueel wat ingrediënten bij halen om er meerdere maaltijden van te maken.

Wees niet bang dingen te combineren.
Door dingen te combineren die je normaal niet zou doe ontstaan  verrassende gerechten die toch best lekker zijn.
Zo vond ik de couscous salade met makreel erg lekker.

Vries eten in.
Je kunt echt veel dingen invriezen waarvan je het niet verwacht.
Zo leerde ik laatst nog dat je kaas gewoon kan invriezen.
Door het gewoon te doen kom je er vanzelf achter of het werkt of niet.

Doe gewoon en wees niet bang!

Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben enthousiast en ga de app zeker nog vaker gebruiken.

Wie van jullie maakt ook gebruik van de app?
Of had je er nog nooit over gehoord?














3 opmerkingen:

  1. Dat is een flink pakket!
    Heel fijn lijkt me!
    Zelf doen wij niet mee met deze acties. Ik eet geen vlees, vis of kantenklaar producten dus ik zou er niets aan hebben. Van de bakker lijkt het me wel fijn voor ons maar die levert alles wat er over is aan de voedselbank. Ook een prima keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb sinds een tijdje de app, maar nog nooit een box gekocht, simpelweg omdat de winkels die dit aanbieden best ver weg zijn van mijn huis. De meeste op zo'n 20-25 km, 1 keer een winkel op 12 km afstand gezien, dat was het minste. Tja, dat vind ik te ver weg om nog interessant te zijn. Maar wie weet, er komen steeds meer winkels bij, dus ik houd de app nog maar wel even.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was bij ons ook het geval.
      Gelukkig zijn er sinds kort steeds meer winkels bij gekomen.

      Verwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief