maandag 23 juli 2018

Besparen in de vakantie. Hoe doen wij dat.



Nu wij leven van 1 salaris is veel geld uitgeven aan een vakantie niet meer zo vanzelfsprekend voor ons.
Dit jaar blijven wij dan ook lekker thuis in de vakantie.
Voor het eerst ben ik alle 6 de weken lekker thuis met de kinderen.
Toen ik nog werkte kreeg ik maar 2 weken vrij in het hoogseizoen.
Die twee weken werden dan gevuld met dure vakanties, want daar werkte we toch hard voor. ( ik hoor het me nog zeggen)
Zo'n vakantie kostte al gauw €3500 / €4000.
Daar moet ik wel bij zeggen dat wij luxe vakanties uitkozen. Een vakantie hoeft dus niet zo duur te zijn maar bijvoorbeeld kamperen is niet ons ding, dan blijven wij liever thuis.
Dat wij kozen om thuis te blijven,is al een besparing op zich ;-)
Wij gaven € 3500 uit voor 8 dagen vakantie dat is € 437 per dag!! 
Stel ik zou datzelfde bedrag mogen besteden in mijn 6 weken vakantie dan zou ik iedere week € 583,- te besteden hebben.
Nu ik erover na denk is zo'n vakantie echt belachelijk duur, want als je zou zeggen je mag de komende 6 weken iedere week € 583,- aan leuke dingen besteden dan vind ik het in eens belachelijk veel. Daar kun je een hoop leuke dingen van doen.
Maar omdat wij juist van plan zijn niet zoveel geld uit te geven probeer ik onze vakantie budgetvriendelijk in te vullen.


De eerste twee weken van de vakantie zijn hier al achter de rug.
We hebben al een hoop plezier gehad.


Ik investeerde in abonnementen van het zwembad hier in de buurt.
Je kunt er zowel buiten als binnen zwemmen dus met slecht weer heb je er ook wat aan.
Ik spaarde koopzegeboekjes op voor deze uitgave, zo spaar je toch ongemerkt een leuk bedrag bij elkaar.
De zwemabonnementen hebben wij er al dubbel en dwars uitgehaald.
Het weer is prachtig, veel uurtjes brengen wij dus aan het zwembad door.
We nemen ons eigen eten en drinken mee in een handig koeltasje en kopen hoogstens een keer een ijsje.

Ik zorg dat de voorraadkast gevuld is zodat ik makkelijk wat in een tas kan gooien als we er op uit gaan.
We nemen hervulbare bekers mee maar soms ook een pakje drinken.
Dus hamsterde ik 1+1 gratis pakjes drinken 20 pakjes voor € 1,55.
Een stuk goedkoper dan ergens een flesje drinken kopen.
Ik zorg dat er rijstwafels en koekjes liggen.
We nemen vers gesneden fruit, een bakje druiven of wat appels mee.

Misschien worden er bij jou in de buurt leuke gratis activiteiten georganiseerd?
Hier in de buurt ieder geval een heleboel.

We gingen naar een interculturele picknick in het stadspark.
Heerlijke hapjes geproefd uit verschillende culturen.
Met een heus circus voor de kinderen die zelf de circus artiesten mochten zijn.

We maakte een bezoek aan de speelboerderij.
Met speeltuin, luchtkussens, trampolines heel veel fietsjes en skelters, dieren en een hele grote speelzolder.

We maakte een fietstochtje door de polder.
De jongste (4) heeft net een nieuwe grotere fiets dus kan nu wat makkelijker zelfstandig mee fietsen.
We genoten van het uitzicht, de koeien en de slootjes.

We gingen naar de bloementuin daar deden we waterspelletjes, speelde met waterpistolen en rende door de sproeiers.

We houden vakantie in de achtertuin.
Gewoon lekker niksen, een boekje lezen, met water kliederen en af en toe de barbecue aan.

Heel eerlijk geniet ik hier ook dubbel en dwars van, misschien zelfs wel meer.
Een vakantie levert mij vaak ook wel stress op, ik voel me nu een stuk rustiger bijna zen hahah.
Het is ook weer niet zo dat we op de knip gaan zitten want er zullen ook nog wel uitjes komen die geld gaan kosten en dat is helemaal niet erg.
Maar een dagje naar de efteling is een stuk duurder dan een dagje  naar een wat kleiner (attractie) park.
Wat ik wil zeggen is dat genieten in je vakantie echt niet duur hoeft te zijn.
Er zijn zoveel leuke dingen te beleven.

VOORAL GENIETEN! 

Hebben jullie nog leuke tips?


 

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief