dinsdag 13 oktober 2020

Stekjes ruilen bij de plantenbieb!

Een week of twee geleden las ik ergens dat in het drop waar mijn ouders wonen een plantenbieb zit.
Het is een kastje bij iemand in de voortuin wat vol staat met plantjes en stekjes.
Het idee van deze planten bieb is om plantjes en stekjes te ruilen. Zo kun je heel voordelig je eigen planten assortiment vergroten.
Je mag een plantje uit de bieb mee nemen als je er een plantje of stekje voor in de plaats terug zet.
Mocht het zo zijn dat je nog helemaal niets te ruilen hebt kun je een donatie in een potje doen. 
Er ligt ook een leuk notitie boekje bij waarin je een boodschap kunt achter laten.
De plantjes zijn niet gratis dus het is niet de bedoeling plantjes zomaar mee te pakken.
Ik vind dit  super leuk bedacht!




Groene vingers heb ik niet echt en ik ben blij als een plant het bij mij langer dan een jaar overleefd.
Toch is het mij gelukt een paprika plant op te kweken en er komen zelfs al kleine paprikaatjes aan!
Hopelijk blijft mijn paprika plant het goed doen en kan ik straks een paprika plukken.



Bij de plantenbieb nam ik een klein vetplant achtig stekje mee.
Omdat ik niets te ruilen bij me had heb ik een donatie in het potje gedaan en een berichtje in het boekje achter gelaten.
Mijn kennis van planten is ver te zoeken dus besloot ik een berichtje naar de initiatiefnemer te sturen met een foto van mijn mee genomen stekje en de vraag wat voor soort plantje het was.
zodat ik kon opzoeken hoe ik dit plantje het beste kan verzorgen. 
Al snel kreeg ik een reactie, het bleek eeKalanchoƫ. Een vetplant die makkelijk te verzorgen is.
Ik ga mijn best doen dit plantje in leven te houden.

Hebben jullie al eens van een plantenbieb gehoord?


Kalanchoƫ

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief