woensdag 13 november 2019

Pepernoten recept.

Jippie, Nog even en Sinterklaas is weer in het land.
Hier wordt het Sinterklaas journaal weer op de voet gevolgd.
Het is bij ons traditie op zaterdag met de intocht pepernoten te bakken en warme chocolademelk met slagroom te maken.
De kinderen kijken er nu al naar uit.
Misschien ook een ideetje voor jullie, kun je op tijd de ingrediënten in huis halen ;-)


Wat heb je nodig:


  • 125 gram zelfrijzend bakmeel
  • 75 gram roomboter
  • 65 gram bruine basterdsuiker
  • 5 gram speculaaskruiden
  • 2 eetlepels melk
  • 1 eetlepel stroop
  • snufje zout.

Bereidingswijze:

  1. Meng alle ingrediënten behalve de melk en de stroop.
  2. Voeg langzaam de stroop en de melk toe tot je een mooi deeg hebt.
  3. Maak kleine balletjes en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat.
  4. Druk de balletjes platter. Let op ze zetten nog uit dus maak ze niet te groot.
  5. 15 tot 20 minuutjes op 200 graden in de oven.


Van de hoeveelheid deeg wat ik maak kan ik 2 keer mijn bakplaat vullen.
Meestal doe ik 1 bakplaat en de rest van het deeg vries ik in.
Wel zo plat mogelijk dan ontdooit het lekker snel.
Makkelijk om met de kids snel pepernootjes te bakken.

Wij hebben er al zin in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief