vrijdag 2 augustus 2019

Low budget verjaardagsfeestje

Het geven van een verjaardagsfeestje brengt altijd extra kosten met zich mee.
Meestal is het een flinke hap van je budget.
Gelukkig weet je al ver van te voren wanneer je een verjaardag gaat vieren dus kun je op tijd beginnen met de voorbereidingen.
Feestjes kunnen duur uitpakken maar ook met een kleiner budget is het  goed te realiseren.

Mijn tips op een rijtje:

1. Maak een basislijst.
Ik maakte een paar jaar geleden een overzicht van wat we allemaal "nodig" hebben voor een feestje.
Dit lijstje kun je gebruik ik elke keer weer.
Er staat op  hoeveel frisdrank,chips, gebak etc. we moeten kopen.

2. Sa op tijd in.
Zo'n 3 maanden voor een verjaardag ga ik alvast de houdbare producten hamsteren.
Elke week met de boodschappen neem ik 1 of 2 houdbare producten mee en bewaar dat in de het verjaardagskrat.
Zo verzamel je ongemerkt je feestje bij elkaar en doet het niet zo zeer in je portemonnee.
Door mijn basislijst weet ik precies wat ik nodig heb en streep het af zodra ik het in huis heb.
Zo verzamel ik ook de traktaties voor de kinderen bij elkaar.

3.Overbodige spullen ruilen.
Via de Ruilpagina op Facebook kun je je overbodige spullen ruilen voor boodschappen.
Zo ruilde ik de ingrediënten voor een heerlijke appeltaart bij elkaar.
Je kunt ook ruilen voor nootjes,chips, of frisdrank.

4.Zelf taart bakken of helemaal geen gebak.
Als je gebak wil serveren dan is het natuurlijk goedkoper als je het zelf maakt.
Je hoeft je ook niet verplicht te voelen om gebak in huis te halen.
wat slagroomsoesjes en mini tompouces wat luxe koeken doen het ook vaak goed.
Ik kies er ook wel eens voor om gebak te bestellen bij de Hema.
Die foto cakejes hebben een mooi formaat en je hoeft ze niet te snijden.
Niet altijd heb ik zin om zelf al het gebak te maken.

5. Koop geen (dure) uitnodigingen.
Maak een mooie foto ,plaats er wat leuke tekst bij en stuur de uitnodigingen via whats app.
Voor de kinderen plaats ik er meteen de link van lijstje.nl bij.
Het voordeel vind ik ook dat vrijwel iedereen meteen laat weten er wel of niet bij te zijn.
Het kost je geen geld en je gebruikt ook geen papier.



Door goed voorbereid te werk te gaan merk  je het nauwelijks aan je budget.
Dit voelt voor mij fijner dan in 1 grote uitgave aan een feestje.

Hebben jullie nog tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief