zaterdag 13 juli 2019

Zegeltjes sparen voor extra vakantiebudget.

In mijn vorige blogpost gaf ik jullie tips om budgetvriendelijk de vakantie door te komen.
Toch is de vakantie bij ons een periode waar we makkelijker geld uit geven.
Niet perse aan hele dure uitjes maar ook met de boodschappen ben ik dan wat makkelijker en koop wat meer luxere en gemaks dingen en de barbecue  gaat ook wat vaker aan.
Af en toe een ijsje halen of een drankje doen op een terras.
Dat soort dingen maken de vakantie extra speciaal.




Dit jaar mogen wij zelfs gaan genieten van een weekje vakantie in het mooie Limburg.
Om die dingen te doen vind ik het prettig een vakantie/leuke dingen buffertje te hebben.

Hoe leuk is het om dat ongemerkt bij elkaar te krijgen door het sparen van zegeltjes?
Dit is echt niet alleen voor oude vrouwtjes hoor, zegels plakken is super hip!
Afgelopen jaar spaarde ik de koopzegelboekjes op voor de seizoensabonnementen van het plaatselijke zwembad.

Mocht je nog niet bekend zijn met koopzegeltjes:
Je kunt bij verschillende supermarkten koopzegels sparen.
Je koopt  bij elke besteedde euro 1 koopzegel van € 0,10 en deze plak je in een zegelboekje.
Bij een vol boekje krijg je je gespaarde bedrag + een extra vergoeding contant terug.
Bij Albert Heijn krijg je 6% "rente" daar kan geen spaarrekening tegen op!

Ook de Perla zegels niet vergeten!
Deze zitten op de pakken koffie en koffiepads van de Perla koffie bij AH.
Een volle kaart is € 2,00 waard in te wisselen in de winkel koop er een doos ijsjes van bijvoorbeeld.

Voorheen plakte ik de zegeltjes meteen in de boekjes.
Nu gaan we het anders doen om het verrassings effect groter te maken.

Ik heb een mooie glazen weckpot omgedoopt naar vakantie/leuke dingen pot.
Ziet er toch super tof uit.
Hier stoppen we alle zegeltjes en meevallertjes in.
Ook wil ik hier een deel van het uitgespaarde weekgeld in doen.
Samen met de kinderen gaan we sparen voor ons volgend avontuur.
Hoe super gaaf is het om dan volgend jaar samen alle zegels te plakken en ons te laten verassen wat de vakantie pot ons brengt.😃





4 opmerkingen:

  1. Leuk idee zeg! Alleen zou ik dan ook rekening houden met dat het kan tegenvallen helaas... In zo'n pot lijkt het voor mijn gevoel altijd meer dan het daadwerkelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat mij juist om het extraatje. Dus alles is mee genomen.😆

      Verwijderen
  2. Leuk zo'n pot. Wij sparen ook zegeltjes maar dan van de plus. Klein boekje maar €4 sparen is €6 uitbetaling. Wel de moeite. Ik heb 20 boekjes liggen en die lever ik in voor onze vakantie naar Griekenland. Ik leg ook elke maand €50 weg. Daarnaast nog een potje vol met 2euro munten en het normale boodschappen budget,dus we komen een heel eind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker de moeite bij Plus.
      Hier geen Plus in de buurt helaas.

      Verwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief