donderdag 2 november 2017

Zelf Appelmoes maken.

Nu ik niet meer werk en de kinderen de hele dag op school zitten heb meer tijd om dingen zelf te maken.
Zo maakte ik van de week zelf appelmoes.
Of het goedkoper is betwijfel ik maar ik vind het gewoon leuk om te doen en het scheelt weer afval.

Wat heb je nodig:
- Appels ( ik nam 4 stuks)
-beetje suiker
-citroensap
-snuf kaneel.




De appels schillen, van klokhuis ontdoen en in stukjes snijden.
Doe de stukjes appel in een pan met een klein laagje water,de suiker, citroensap en kaneel en zet het op het vuur tot dat het tot moes gekookt is.
Ik ga er altijd nog even met de staafmixer door zodat het een egale moes wordt.
Dit hoef je niet te doen als je graag stukjes in je appelmoes wilt.

Ik laat de appelmoes in siliconen cake vormpjes afkoelen en zet deze in de vriezer.
eenmaal bevroren doe ik ze samen in een diepvrieszakje.
Zo kun je makkelijk een kleine of wat grotere portie ontdooien.

De appelmoes zou je ook kunnen wecken maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Misschien dat k dat de volgende keer ga proberen.




1 opmerking:

  1. Ik maak ook altijd zelf appelmoes. Ik stop het in glazen potten in de vriezer of weck het. Dat is heel simpel.
    Ik gebruik alleen appels en water. Érg lekker. Heel soms doe ik er kaneel in. Geen suiker. Dat vind ik niet nodig.
    Heerlijk dat je fulltime thuis kunt zijn! Ik ben nu met verlof en geniet ook volop van het fulltime gezinsleven!
    Hartelijke groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief