vrijdag 10 november 2017

Kruidnoten recept

Nog eventjes en dan begint weer de sinterklaas tijd.
Ik vind dat altijd zo gezellig!


Wat ik ook zo leuk vind is met de kinderen pepernoten te bakken.
Leuke activiteit en je huis gaat er heerlijk van ruiken.
Ik maak meestal maar een kleine hoeveelheid omdat ik maar een klein oventje heb.

Wat heb je nodig:

-125 gram zelfrijzendbakmeel
-75 gram roomboter
-65 gram bruine basterdsuiker
-5 gram speculaaskruiden
-2 eetlepels melk
-1 eetlepel stroop 
-snufje zout.

Bereidingswijze:
1.
Meng alle ingredienten behalve de melk en de stroop.

2.
Voeg langzaam de stroop en de melk toe tot je een mooi deeg hebt.

3.
Maak kleine balletjes en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat.
Druk de balletjes platter.
Let op ze zetten nog uit dus maak ze niet te groot.

4.
15 tot 20 minuutjes op 200 graden in de oven.

Van de hoeveeldheid deeg wat ik maak kan ik 2 keer mijn bakplaat vullen.
Meestal doe ik 1 bakplaat en de rest van het deeg vries ik in.
Wel zo plat mogelijk dan ontdooit het lekker snel.

Hebben jullie nog lekkere sinterklaas recepten?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Euroclix...uitbetalen of doorsparen?

Archief