woensdag 14 januari 2015

Kleding basislijst

Om efficiënt kleding aan te kopen en overzicht in de kledingkasten te houden wil ik een lijstje maken voor wat echt nodig is.
Nu puilt vooral de kast van dochter uit, nauwelijks de helft daarvan wordt gedragen.
Ervaring leert dat er een aantal favorieten zijn.
Dan hebben kledingstukken die enkel gedragen worden als de favorieten in de was zitten.
Maar de rest wordt echt maar zelden gedragen.
Zonde dus!!!

Maar wat is nu echt nodig??

Het winter lijstje voor dochter:

Ondergoed:
- 8 x hemdje
- 12x onderbroek
- 10 paar sokken
Leggings / maillots : 6x
Jurkje/rokje 4x
Broeken 4x
Shirts lange mouwen: 10x
vestje: 2x
Winterjas: 2x
Badkleding: 2x (voor zwemles)
4 x pyjama

Voor zoontje:
8  x romper
10 x sokken
8  x broek
10 x shirt lange mouwen
2 x vestje
2 x winterjas
1 x zwembroek
4x pyjama
3x slaapzak gevoerd.

Ik denk dat dit een goede basislijst voor ons is.
Het gaat me helpen om minder onnodige dingen aan te schaffen.
Zo worden de kasten overzichtelijk en geef ik geen onnodig geld uit.
Werken jullie ook met een basislijst?




4 opmerkingen:

  1. Ik werk niet met een basislijst voor kleding (nog niet...) maar wel met een lijst van wat ik op voorraad heb qua voedsel. Dat scheelt echt heel veel inkopen: je kunt veel meer maaltijden bedenken als je op deze lijst kijkt, dan wanneer je in een kast kijkt... Dus ja ik kan me voorstellen dat het een goed idee is om ook met een dergelijke lijst voor kleding te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen basislijstje maar het idee vind ik supergoed!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee! Al vind ik 4 pyjama's best veel, hoe vaak was je die?

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews