woensdag 21 november 2012

Restafval.


Direct naar Afval scheiden loont

Per 1 Januari 2013 moeten we in onze gemeente het restafval per kilo gaan betalen.
Ook gaan we betalen voor elke keer dat de grijze container aangeboden wordt.
Voor het GFT afval gaan we enkel betalen voor de keren dat de groene container aangeboden wordt.
Ik vind dit een goed plan van de gemeente.
Overal om me heen hoor ik er mensen over klagen,ze zijn bang dat anderen vuil in hun container gaan stoppen of de stank die de conrainer zal veroorzaken als hij niet elke 2 weken geledigd gaat worden.
Er is helemaal geen reden voor paniek,want wat heb je tegenwoordig nog aan restafval?
Hier in huize budgetmama hebben we nauwelijks iets wat bij het restafval hoort.
Hier wordt alles netjes gescheiden.
Hier in de gemeente wordt het voor ons heel gemakkelijk gemaakt.
We hebben een bak voor: Glas en blik en een bak voor papier wat elke 2 weken gratis aan straat gezet mag worden.
Dan komt de gemeente ook nog elke maand gratis de zakken met plastic afval ophalen.
Makkelijker kunnen we het niet hebben.
Wat gaat er dan nog in de container voor het restafval?
Drinkpakken die knip ik open en zet ik op het aanrecht en hier gaat de rest van het restafval in.
Ik draai er de dopjes vanaf deze gaan bij plastic.
Wat gaat er dan allemaal in zo'n drinkpak?
Folie'tjes van sommige verpakkingen,zakken van de koffie of chips bakjes van het vleeswaren.
Ook sommige dingen die zo van verschillende materialen aan elkaar hangen dat het nauwelijks te scheiden is die gaan bij ons ook bij rest.
Maar wat het meeste in de container beland zijn de luiers van dochter.
Dan gaan de kilootjes wel aantikken natuurlijk!
Nu zat ik op de site van onze gemeente te kijken en zag ik dat je luiers gratis in een daarvoor speciaal bestemde zak kunt aanbieden bij onze milieustraat.
Dat zou wel een hoop kilo's gaan schelen.
Ik denk dat ik morgen maar even lang rijd om een paar van die zakken te halen.
We zijn wel bezig met zindelijkheids trainig dus hopelijk hebben we die zakken niet lang meer nodig.

Hoe gaat bij jullie het afhalen van afval en scheiden jullie alles?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Totaal aantal pageviews